کشف سیستم جاسوسی DINO
دانشجویان IT و نرم افزار دانشگاه صنعتی بیرجند
کشف سیستم جاسوسی DINO
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران،سیستم جاسوسی فرانسوی ها که گویا هدف آن ها کشف و ضبط اطلاعات سایبری ایران بود لو رفت.
 
 
 

این نرم افزار جاسوسی که DINO نامیده می شود از سال 2013  فعالیت های جاسوسی خود را در مراکز علمی و دانشگاهی کشورمان آغاز کرد.

 

نقش اصلی این بد افزار کنترل و دسترسی به زیرساخت های شبکه ای ایران از طریق کنترل بسته های اطلاعاتی است.برنامه اصلی این نفوذ هنوز مشخص نیست.

 

این کشفیات که توسط محققان ESET در کشور اسلواکی انجام شد حاکی از آن است که این بد افزار توسط گروه جاسوسی Animal Farm طراحی شده که پیش از این چهره زشت خود را با طراحی برنامه های جاسوسی همچون Casper,Bunny و baber به جهانیان نشان داده بود.

 

نام اصلی این بد افزار تحت عنوان Dino.exe برای نویسندگان این بد افزار قابل مشاهده بوده و به گونه ای طراحی شده که نویسندگان این بدافزار می توانند زبان آن را متعلق به نقاط مختلف دنیا نشان دهند.

 

این نرم افزار جاسوسی به شخصیت کارتونی عصر حجر مربوط می شود که در سایت کسپرسکی از آن به عنوان یک نرم افزار جاسوسی تمام و عیار یاد شده است. ولی هنوز اطلاعات فنی دقیقی از آن منتشر نشده است.

 

بد افزار دینو از طریق ++C طراحی شده که طراحی ماژول آن بسیار حرفه ای و به صورت زیر است: 

 

نام ماژول

هدف ماژول

PSM

Encrypted on-disk copy for Dino modules

CORE

Configuration storage

CRONTAB

Task scheduler

FMGR

File upload and download manager

CMDEXEC

Command execution manager

CMDEXECQ

Storage queue for commands to execute

ENVVAR

Storage for environment variables

 

کالوت یکی از محققین می گوید:کشف Dino کار ساده ای نیست چون گروه Animal Farm یک گروه بسیار حرفه ای در جاسوسی اطلاعات افراد است و هنوز خیلی از نمونه ها و ویژگی های این نرم افزار شناخته نشده اند.
 

 

نام این گروه برای اولین بار پس از آنکه توسط موسسه امنیت ارتباطات کانادا معرفی شد، در مستندات ادوارد اسنودن در مارس 2014  یافت شد. در این مستنداتCES با اطمینان تاکید کرد که این گروه مربوط به آژانس جاسوسی فرانسه بوده است.

 

 این نرم افزار جاسوسی که زبان آن را به انگلیسی آمریکایی نوشته شده است در اصل یک نرم افزار فرانسوی است. محققان این موضوع را اینگونه متوجه شدند که این بد افزار در ابتدا به زبان فرانسوی نوشته شده و پس از مدتی زبان آن تغییر کرده است که هدف از این کار رد گم کردن بوده است.
 
 
 
تحقیقات نشان داده که علاوه بر ایران،سوریه،مالزی  از طعمه های این بد افزار بوده اند. 

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





موضوعات مرتبط: علمی، ،

برچسب‌ها:

 
نویسندگان
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان دانشجویان ورودی 93 نرم افزار و IT دانشگاه صنعتی بیرجند و آدرس it-soft93.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دیگر موارد

خبرنامه وب سایت:





---------------------------------------------